Temat kolejnych zajęć Uniwersytetu Dzieci wzbudził wiele kontrowersji – Jak ukryć emocje w filiżance? Pomysłów na rozwiązanie tej zagadki było wiele. Dzieci chciały np. wykrzyczeć swoje emocje do wnętrza naczynia i tam je przechować.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości obejrzeliśmy wspólnie filmik mówiący o pamiątkowych i cennych dla nas przedmiotach, jakimi mogą być właśnie filiżanki. Poznaliśmy proces ich powstawania – od kawałka gliny aż po delikatny, pięknie ozdobiony przedmiot, z którego możemy wypić herbatę. Dzieci zastanawiały się komu mogłyby wręczyć na pamiątkę filiżankę i dlaczego. Uczestnicy projektu szybko zrozumieli, że wraz z otrzymaną lub przekazaną komuś bliskiemu filiżanką idą w parze emocje i uczucia związane z innymi ludźmi oraz miejscami, które odwiedziliśmy. Dlatego też tego typu przedmioty okazują się bezcenne i są przez nas traktowane jak skarby.
Dzieci pokazywały na zajęciach własne filiżanki i kubki, które są dla nich z jakiegoś powodu ważne. Każdy przedmiot miał swoją historię, której mogliśmy posłuchać. Następnie właściciele „ukryli” w nich emocje - głównie była to radość, ale pojawiła się też tęsknota i odrobina smutku.