ZAJĘCIA W RAMACH IPN
Prowadzący: Barbara Jankowska
Rodzaj zajęć: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami czytaniu i pisaniu
w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych. Odbywać się będą we wtorki
i czwartki od godz 13.45- 14.30.
Program ukierunkowany jest na potrzeby dzieci mających trudności z opanowaniem umiejętności czytania i pisania. Jego celem jest niwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez usprawnienie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej, doskonalenie techniki czytania, utrwalenie zasad pisowni.
Prowadzący : Beata Micke
Rodzaj zajęć: zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych. Odbywać się będą w poniedziałek od 14.45-15.30, czwartek 15.00-15.45
Głównym celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów będących przyczyną trudności szkolnych, zachęcenie ich do zwiększenia wysiłku
w uczeniu się matematyki, poprzez ćwiczenia w przeliczaniu, rozwiązywaniu zadań z treścią
i ćwiczeń praktycznych.
Prowadzący : Małgorzata Białas
Rodzaj zajęć: zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych. Odbywać się będą w poniedziałki
i środy.
Program tych zajęć ma na celu uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianie jego wiary we własne siły i umożliwianie mu osiągania sukcesu. Wyrobienie w dziecku pewnej ciekawości, prowokowanie go do stawiania pytań i zachęcanie do poszukiwania sposobów rozwiązywania problemów oraz stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego.
Prowadzący: Agnieszka Witaszczyk
Rodzaj zajęć: zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Przewidziano na ich prowadzenie 30 godzin lekcyjnych. Odbywać się będą w poniedziałki
i piątki.
Celami zajęć terapii logopedycznej są:
- usprawnianie narządów mowy (pionizacja języka, mięśnia okrężnego warg),
- rozwój mowy w dwóch płaszczyznach: nadawania informacji oraz odbioru informacji,
- prawidłowe kształtowanie pojęć,
- nauka wyrazistości artykulacji,
- poprawa rozumienia wypowiedzi,
- kształtowanie umiejętności odbioru informacji dla usprawniania procesu porozumienia się,
- rozwijanie słuchu przez rozpoznawanie, różnicowanie głosów zwierząt, różnicowanie rytmu,
- ukształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych,
- wyrównywanie dysharmonii rozwojowych przez stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka,
- rozwijanie sprawności manualnej i motorycznej,
- rozwijanie procesów myślenia np.: wykrywanie różnic i podobieństw, analiza i synteza, klasyfikowanie, uogólnianie, kształtowanie pojęć.