KONKURS "SUPER PROGRAMISTA"
W naszej szkole odbyła się dzisiaj druga edycja międzyszkolnego konkursu informatycznego „SUPER PROGRAMISTA – 2017”, adresowanego do uczniów klas IV-VI siemianowickich szkół podstawowych. W konkursie wzięli udział uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 11 oraz organizatora, a wszystkich uczestników powitała dyrektor Pani Natalia Popczyk. Celem konkursu było zachęcenie uczniów do nauki programowania oraz rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera. Wszystkie zadania rozwiązywane były z wykorzystaniem popularnego Scratch’a, w którym to uczniowie zmierzyli się z czterema różnymi zadaniami. Nasi przyszli programiści musieli wykazać się szeroką wiedzą, a do wykonania były między innymi skrypty programujące animację, rysowanie i obliczenia matematyczne. Najbardziej atrakcyjne, a zarazem najtrudniejsze , było jednak zadanie, w których należało stworzyć prostą grę.
W oczekiwaniu na wyniku, wszyscy uczestnicy mogli zobaczyć również jak wygląda programowanie robotów, a pokaz przygotowali nasi gimnazjaliści. Poziom konkursu okazał się bardzo wyrównany, a nasi uczniowie niestety po raz kolejny, nie byli gościnni i zajęli pierwsze dwa miejsca. Najwięcej punktów i tytuł „Super Programisty 2017” uzyskał Paweł Salamon (26 pkt.), a tuż za nim uplasował się Rafał Kołodziej (23 pkt.), obaj z klasy VI. Trzecie miejsce na podium przypadło w udziale jedynej dziewczynce biorącej udział w konkursie, Julii Szalkowskiej (21 pkt.) ze Szkoły Podstawowej nr 1. Zdobywcy miejsc I-III otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe od naszego sponsora, firmy MMJ (mmj.pl), której jeszcze raz serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie.
Nasza szkoła w tym roku po raz kolejny realizuje ogólnopolski program „Mistrzowie Kodowania”, dzięki któremu uczniowie uczą się podstaw programowania podczas dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. Swój kurs Scratch’a ukończyli już uczniowie szkoły podstawowej, a w drugim semestrze, uczniowie gimnazjum (Gim. nr 5) będą tworzyć swoje pierwsze aplikacje na Androida. Dla jednych i drugich czekają również zajęcia z robotyki, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią naukę programowania.