INTEGRACJA SENSORYCZNA W LOGOPEDII

Czy wiesz, że prawidłowy rozwój mowy zawsze poprzedzony jest kształtowaniem się umiejętności ogólnorozwojowych?

Dlatego też podczas zajęć logopedycznych wykorzystujemy elementy metody Integracji Sensorycznej. W ten sposób wspieramy oraz urozmaicamy długotrwały proces terapeutyczny. Wykorzystywane elementy ćwiczeń Integracji Sensorycznej wykonywane podczas zajęć logopedycznych, usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, regulują napięcie mięśniowe aparatu artykulacyjnego, kształtują poczucie własnego ciała oraz orientacji przestrzennej.

W zaburzeniach różnych obszarów integracji sensorycznej może występować zaburzenie mowy oraz komunikacji. Najczęściej mamy dotyczenia z:

- zakłóconym przetwarzaniem informacji słuchowej

- dużą męczliwością mięśni artykulatorów

- trudności w koordynacji oddychania, przełykania śliny i mówienia

- trudności z artykulacją (zwłaszcza w zakresie kinestezji artykulacyjnej)

- trudności z przełożeniem polecenia słownego na celowe działania

- skróconą koncentrację wzrokową i słuchową

- wybiórczość pokarmową

- trudności w przestrzeganiu naprzemienności komunikacji.

My również na naszych zajęciach logopedycznych korzystamy z sali sensorycznej

Beata Dębowska

20230109_130049.jpg 20230109_130513.jpg 20230109_130541.jpg

20230110_081705.jpg 20230110_081731.jpg 20230110_081908.jpg

20230110_082243.jpg 20230110_082412.jpg 20230110_083331.jpg

20230111_080908.jpg 20230113_081109.jpg